Tuesday, November 27, 2007

Ziarah Dr Rafaie di Oxford




Setelah 5 tahun berulang alik dari Malaysia ke UK, kini beliau akan memulakan hidup kembali bersama keluarga di Malaysia apabila isterinya tamat pengajian phd di Oxford universiti. Itulah dia Dr Rafae Thamby seorang pakar O&G dikampung baru medical centre. (KBMC)




Beliau adalah kenalan saya yang cukup rapat semasa saya masih bertugas di KBMC. Kami serign berbincang dan bertukar-tukar pandangan semasa di sana. Apabila beliau mengetahui yang saya dan keluarga akan berpindah ke UK, ucapan pertama yang disebut adalah ' jangan lupa datang rumah saya nanti'.




Tapi masa cukup pantas, setelah lebih setahun saya dan keluarga menetap di Uk, dan kebetulan kami ada urusan di London, teringatkan Dr Rafaie di Oxford. Saya terus menghubungi beliau dan mengetahui bahawa beliau dan keluarga akan pulang ke Malaysia tidak lama lagi.




Kami bersyukur, dapat juga berkunjung kerumah beliau di Oxford dan tertunai sudahlah hajat dan hasrat kami dan saya untuk berkunjung kerumah beliau walaupun buat kesekian kali.




Kami sekeluarga mendoakan kesejahteraan kepada dr rafaie dan keluarga dan selamat maju jaya.

No comments: