Monday, April 28, 2008

Educational Visit to Animal Farm : Lawatan Ladang Pig?




Aha menarik sikit cerita kali ini. Inilah contoh bapa mithali, aku dan anak-anak ikuti program visit to animal farm. Alahai aktiviti yang paling tak berkenan. tapi demi anak2 tercinta dipaksa diri untuk sama-sama mengiringi mereka ke sana.

Oklah kalau dibumi uk ni aku tak hairanlah farm mereka sebab haiwan2 ternakan yang ditunjuk bukan semuanya menarik, ayam, itik, lembu , kambing..biasa bagi aku. Tapi yang paling menarik dalam hidup aku apabila ikut serta melawat ladang PIGs..aha nak tahu..kalau dalam isu yang hangat sekarang, kerajaan pakatan rakyat nak buat ladang pig modern...dan diberitakan ada kalangan ahli politik dikalangan BN telah menziarahi ladang pig modern luar negara...aha aku pun dah juga...

eee...kalau ikut hati memang nak larilah..tengok pig daripada dalam perut sampailah dah besar. Meamng secara umumnya nampak bersih dan setiap tugas dan kebersihan dipelihara...agaknya itulah cara yang nak digunakan untuk kebaikan masyaraka malaysia..baguslah...

sekadar berkongsi jelah

No comments: