Thursday, December 6, 2007

Berkhidmat untuk Melayu Sheffield

Meneruskan dunia kehidupan di sheffield ini adalah antara usaha dan perkara yang harus diberi keutamaan setelah diberi tanggungjawab untuk menjadi pemimpin. Walau pun tidak diberi sebarang habuan tetapi kerana sudah biasa sejak daripada bergraduat terlibat dalam kerja2 sukarela ini, maka itu menjadi satu kebiasaan dan lumrah. Kerana dengan memberi sumbangan kepada masyarakat maka diri ini merasai satu kepuasan dalam hidup. Tidak kiralah kadang2 kita dihimpit dengan kesibukan, letih, penat dsb. Kerana dalam menyumbang kepada masyarakat makin kita berkeinginan dalam menyumbang makin banyak halangan , dugaan yang akan kita tempuhi, kerana apa? kerana Allah hendak menguji kita sejauh mana keikhlasan kita dalam memberi sumbangan tersebut.

Memang kadang2 diri ini terasa semacam terbeban, almaklum sebagai manusia biasa jiwa sentiasa dihimpit dengan nafsu dan syaitan, namun alhamdulillah akal fikiran , ruh keimanan harus mengatasi segalanya. jangan kita merasa sumbangan kepada umat dan masyarakat itu sia2 kerana bukan sikit janji allah kepada hambanya bagi mereka yagn kasihkan sahabat, dan keluarga walaupun lain darah dagingnya.

Insya Allah beberapa minggu lagi kita akan menyambut eidul adha almubarak. maka bermula lah satu lagi peranan kami di sheffield ini untuk mengusahakan program, menganjurkan majlis dan sebagainya untuk kebaikan masyarakat melayu dan keluarga besar disini. Walau jauh diperantauan, jauh dengan keluarga terdekat..tetapi rakan taulan yang sama-sama berjuang di sinilah sebagai ganti saudara . Maka kita usahakan bersama untuk menjadikan majlis kita ini semeriah keluarga kita di Malaysia.

No comments: