Tuesday, July 10, 2007

Semoga diberi kekuatan meneruskan hidup


Kadang-kadang terfikir dibenak minda, macam manalah saya boleh berada di bumi UK ni. Pejam celik-pejam celik dah hampir 7 bulan meninggalkan tanahairku Malaysia. Kadang-kadang tu rindu juga dengan roti canai, teh tarik, nasi goreng mamak, dan macam-macam lagilah...malaslah nak senarai lagi..buat saya terliur je.. Namun saya bersyukur kerana Allah memberikan saya keluarga yang bahagia dan cukup memahami segala keadaan. Sebelum sampai sini saya terpaksa meletak jawatan semata-mata untuk bersama-sama isteri tercinta menyambung pengajiannya. Hai bukan mudah tau...tak semua suami2 sanggup melakukannya. Tapi memang sebelum berumahtangga pun kami dah sama-sama mengetahui satu hari nanti kami akan terbang kebumi UK. Cuma masa yang menentukan kami ke mari. Tapi sekarang ni dah jadi kenyataan. Alhamdulillah semua nya dah berjalan dengan baik. Isteri pun dah dapat menumpukan pengajian. Saya pun dah adalah sikit pendapatan untuk keluarga disamping mengajar mengaji untu anak-anak melayu di sini dan mengajar sekolah melayu di sini. Syukur Allah tentukan hamba-hambanya untuk berada dalam mana-mana keadaan. Saya pun akui bahawa dalam hidup ini, Allah dah tentukan segalanya untuk hambanya. Allah tak kan pilih dikalangan hambanya yang Dia sendiri tahu akan kekuatan dan kelemahannya. Moga saya dan keluarga adalah dikalangan hambaNya yang terpilih.

Cuma apa yang dimohon kepada Allah agar diberi kekuatan untuk meneruskan kehidupan yang masih panjang di sini. Semoga hidup kami akan sentiasa disinari dengan kebahgiaan dan kejayaan yang diharapkan agar selepas ini akan merubah corak hidup keluarga dan dapat menyumbang kepada umat dan rakan-rakan dan sahabat handai di Malaysia. Macam-macam dalam kepala, tapi yakin bahawa Allah tentukan kami sekeluarga dicampakannya di sini untuk membina kekuatan, sama dalaman atau luaran. Ujian demi ujian ditempuhi,namun yakin bahawa ada orang lain yang lebih hebat ujiannya. Rahmat dan Barakah Allah sentiasa dipinta supaya segala cabaran kehidupan di sini dapat kami tempuhi dengan jayanya.

No comments: